Ons kabinet heeft afgelopen donderdag 12 maart en zondag 15 maart serieuze nieuwe maatregelen genomen met betrekking tot het Coronavirus. Het management team van Lomans heeft vervolgens met een aangescherpt protocol vastgesteld hoe we deze maatregelen binnen Lomans doorvoeren. Opdrachtgevers en bouwpartners hebben een mail ontvangen waarin zij lezen wat dit voor hen betekent.
Gevolgen voor projecten
Ons protocol heeft gevolgen voor de voortgang van onze projecten. In samenspraak met onze partners, de projectleider / contractbeheerder en het management team van Lomans wordt bepaald wat de consequenties zijn voor projecten en servicelocaties. Om het werk veilig en goed op te kunnen leveren worden alle maatregelen in acht genomen, op de bouwlocaties werken we o.a. in (verschillende) shifts en houden we een veilige afstand tussen medewerkers / monteurs. Op deze manier gaan de meeste projecten tot nader order door en houden we controle.
Ons protocol geldt tenminste tot 6 april 2020.
Wij zijn gewoon bereikbaar
In navolging van de richtlijnen werkt een deel van onze collega’s vanuit huis, maar onze bereikbaarheid blijft zoals u van ons gewend bent. Wel worden de face-to-face overleggen tot een absoluut minimum beperkt. Dit betekent dat de communicatie op de bouwlocaties en binnen het (bouw)team anders dan normaal verlopen. Zoveel mogelijk overleggen worden telefonisch of op een andere manier alsnog voortgezet. Hieronder vallen ook de contacten die u heeft met onze projectleider of contractbeheerder; u zult hen de komende weken namelijk zo min mogelijk treffen op uw locatie / de bouwlocatie. Al het contact kan telefonisch, per mail of op een andere manier plaatsvinden. Hier zijn moderne methodes voor zoals teams, FaceTime etc. Voor vragen kunt u bij uw contactpersoon terecht.
Als familiebedrijf is de betrokkenheid van onze medewerkers binnen onze organisatie én met onze opdrachtgevers uniek. We hebben er dan ook alle vertrouwen in dat we met elkaar de juiste oplossingen vinden voor alle uitdagingen die we in deze periode tegenkomen.
Margot Lomans is voor de lente-editie van OnderNamen geïnterviewd over de aandelenoverdracht van het familiebedrijf. OnderNamen is een actief businessnetwerk dat ondernemers ondersteunt bij het versterken van hun business, door het leggen van verbinding, het schrijven en delen van inspirerende ondernemersverhalen en het bijeenbrengen van ondernemers op diverse evenementen en bijeenkomsten. Lees het artikel hier!
We zijn trots om te delen dat Menno van Oeveren per vandaag officieel is gestart als vestigingsmanager van onze locatie in Capelle aan den IJssel! Menno is sinds 2020 onderdeel van Lomans en was de afgelopen jaren verantwoordelijk voor de commerciële afdeling. “Als vestigingsmanager zal ik mij vooral focussen op het voorzetten van de bedrijfsvoering…
Met trots delen we mee dat Lomans trede 3 op de Veiligheidsladder behaald heeft! Hiermee laten we zien bewust en proactief om te gaan met veiligheid en cultuur. Wat is de Veiligheidsladder?De Veiligheidsladder laat zien hoe serieus je veiligheid neemt – niet in regels, maar in gedrag. Het model heeft vijf treden. Hoe hoger je staat,…
Heb je vragen of heb je ondersteuning nodig? Onze experts staan klaar om je te helpen.