Hard werken, hard lachen, met het hart op de juiste plaats. Trots op wat je doet en wat je met elkaar bereikt.
Meer informatieHet grote voordeel van samenwerken met Lomans is dat wij u niet alleen op maat adviseren, maar het volledige proces van ontwerp tot en met installatie én het beheer en onderhoud ontzorgen. Dit doen wij met klantenteams zodat u enerzijds altijd terecht kunt bij één aanspreekpunt, en anderzijds verzekerd bent van het feit dat het team uw pand minstens zo goed kent als uzelf.
In de ontwikkelingsfase gebeurt er veel, zonder dat er maar een schroefje wordt aangebracht of installatie wordt besteld. Bij voorkeur zitten wij dan ook vanaf de start van de opdracht, al in het ontwerptraject, aan tafel. Een goede ontwikkeling begint met een gedegen advies, het duidelijk op papier zetten van uw wensen en eisen, die gebruiken voor een doordacht, toekomstbestendig en duurzaam ontwerp, en uiteindelijk tot op de laatste cent doorberekenen. Door hierbij focus te hebben op Total Cost of Ownership, inclusief energie- en onderhoudskosten, vertalen we de belangen van de opdrachtgever door naar een optimaal digitaal model.
Gedurende de uitvoering of projectfase ligt de verantwoordelijkheid in handen van een zorgvuldig geselecteerd team dat goed past bij het type werk en opdrachtgever. Het uitvoeringsteam is onderdeel van ons klantenteam en daarmee al vanaf de ontwerpfase betrokken. Hiermee borgen we een vloeiende overgang vanaf de ontwerpfase tot en met de oplevering. De projectleider is uw vaste aanspreekpunt binnen het klantenteam.
Na de installatie en oplevering blijven wij graag betrokken en verzorgen het liefst ook het optimaal functioneren van de installaties op de langere termijn. Want wat wij installeren, willen wij als totaalinstallateur ook optimaal laten presteren. Ons team Beheer & Onderhoud verzorgt het preventief onderhoud dat erop gericht is om de installaties in goede conditie te houden en storingen zoveel mogelijk te voorkomen door periodiek inspectief onderhoud en onderhoudsbeurten uit te voeren.
Met beheer en onderhoud van Lomans profiteert u niet alleen op de lange, maar met onze 24-uurs service óók van voordelen op de korte termijn. Zo weet u dat dit goed voor elkaar is en kunt u zich op uw corebusiness focussen. Het doorgeven van een storing kan 24 uur per dag, 7 dagen per week. Het doorgeven van meldingen kan telefonisch, per e-mail of via ons online klantenportaal. Met ons klantenportaal heeft u bovendien ook zelf altijd direct inzicht in de meldingen én de status daarvan. De servicecoördinatoren plannen alle werkzaamheden in en zorgen dat de monteurs voorbereid aan de slag kunnen.
We zien de bouwwereld en ontwerptrajecten veranderen en zijn daarom zelf ook continu aan het vernieuwen. Om ervoor te zorgen dat we samen met onze bouw- en ketenpartners een optimaal eindresultaat neer kunnen zetten voor opdrachtgevers, zijn wij helemaal thuis in Lean bouwen en BIM ontwerpen. Digitaal modelleren doen we met het Autodesk-programma Revit en wij modelleren zo veel mogelijk volgens open standaarden:
Daarnaast nemen we actief deel aan een aantal versnellingsprojecten vanuit de DigidealGo van brancheprojecten die de standaardisatie in Nederland bevorderen. Onderdeel hiervan zijn de ILS Configurator en de doorontwikkeling van de Uniforme objecten bibliotheek.
Niet alleen wijzelf vinden dat de cultuur en werkwijze binnen ons bedrijf uniek is, ook onze opdrachtgevers weten dat we altijd werken met de lange termijn voor ogen. Mede door onze sterke leercultuur zijn onze mensen deskundig, goed opgeleid en communicatief zeer vaardig. Onze toekomstvisie is helder; Lomans leeft mee. Daarbij is aandacht voor mens en milieu het uitgangspunt. We hebben alle kennis en kunde in huis om de panden van onze opdrachtgevers zo toekomstbestendig, duurzaam en comfortabel mogelijk te maken.