Sluiten

Sebastiaan Schut

Manager Klantenteam Retail, Zorg en Onderwijs

“Iedereen binnen Lomans krijgt de kans om (door) te groeien. Op basis van vertrouwen heb ik deze mogelijkheid met beide handen aangegrepen.”

Sebastiaan Schut zorgt, als Manager Klantenteam, dat alles op de werkvloer optimaal verloopt. Sebastiaan is zeker geen onbekende op de werkvloer, aangezien hij al sinds 1995 in actie is bij Lomans. “Ik werkte als stagiair monteur en Paul Lomans kende alle collega’s en stagiairs bij naam. Deze vorm van betrokkenheid bevestigt een hecht familiebedrijf. Dat is mij altijd bijgebleven.”

Bij Lomans “ben ik sinds eind 2019 werkzaam als Manager Klantenteam Retail, Zorg en Onderwijs. Retail bestaat uit winkelverbouwingen voor een vaste opdrachtgever. Bij Zorg en Onderwijs werken wij aan speciale projecten, zoals het renoveren van monumentaal erfgoed. Bij deze projecten ben ik niet actief betrokken bij het operationele, maar zorg ik dat de uitvoering dagelijks ‘gewoon’ doordraait. Wat medewerkers nodig hebben om goed te functioneren, realiseer ik.”

Het leukste aan mijn werk “is dat je heel vrij bent in jouw doen en laten. Lomans geeft bijvoorbeeld ruimte aan haar medewerkers voor andere interne projecten. Ik vind het zelf heel leuk om zaken op te pakken los van mijn functie als Manager klantenteam. Bij Lomans hebben wij bijvoorbeeld een personeelsblad. Ik houd mij hier graag mee bezig.”

De sfeer in ons team “bevestigt dat we als Lomans een hecht familiebedrijf zijn. Wij zijn open en transparant naar elkaar. Ben je het ergens niet mee eens? Dan krijgt eenieder de kans om te delen wat hem of haar dwars zit. Daarbij staat wendbaarheid hoog in het vaandel, dé kracht van Lomans en ons team. Tijd voor een dolletje is er ook hoor, dat maakt het werk zoveel leuker. Want humor in je werk, is olie in de motor om hard te kunnen werken.”

Wat wil je nog bereiken? “Dat wij als team blijven uitbouwen op een plezierige wijze. Op het moment dat de markt toeneemt, willen wij ook medewerkers vinden die passen bij onze Lomans-mentaliteit. Als teamplayer wil ik dit met mijn hele team bereiken. Volledig zelfstandig zijn, daar kom je niet zo ver mee in onze branche. Juist met elkaar staan wij sterk en kunnen wij groeien als team.”

Waar ben je trots op? “Elke medewerker binnen Lomans krijgt de kans om (door) te groeien. Ik ben zelf ooit begonnen als beginnend monteur. Hierna heb ik de stap mogen maken naar het kantoorleven, van werkvoorbereider tot projectleider. Ik heb alle facetten binnen Lomans wel gezien. Op basis van vertrouwen door Lomans kon ik deze stappen doorlopen en komen tot mijn huidige functie: Manager klantenteam.”

Waar vind jij ontspanning? “Als Manager klantenteam reis ik regelmatig en dat vind ik heel prettig. Ik kan namelijk goed ontspannen tijdens het autorijden. Het geeft mij ruimte om gesprekken te voeren. Maar met wat muziek op is het ook genieten. Verder vind je mij bij elke zonnestraal op de rivieren. Op mijn boot kan ik mij even terugtrekken. ”

Goed, voor elkaar betekent voor mij “dat we goed zijn voor elkáár. Naast onze werkzaamheden, werken we continu aan de sociale band binnen en buiten de organisatie. We hebben het goed met onze medewerkers, maar ook met onze klanten. Een niet te vergeten factor die bijdraagt aan het leveren van topprestaties.”