Sluiten

Michel Stokkel

Servicemonteur

"Ik begon op de grootbouw en was hoofdzakelijk bezig met het leggen van kabels en kabelgoten. Maar, toen ik eenmaal als servicemonteur in de retail aan de slag kon, wist ik dat dit mijn plek was. Ik ben van mijzelf een erg sociaal persoon en merk hierin dat ik het nauwe contact met de klant, naast de werkzaamheden, erg leuk vind."

Als 16-jarige begon Michel Stokkel op 4 september 1995 als leerling monteur bij Lomans. Nu werkt hij al ruim 25 jaar als servicemonteur. “Ik begon op de grootbouw en was hoofdzakelijk bezig met het leggen van kabels en kabelgoten. Maar, toen ik eenmaal als servicemonteur in de retail aan de slag kon, wist ik dat dit mijn plek was. Ik ben van mijzelf een erg sociaal persoon en merk hierin dat ik het nauwe contact met de klant, naast de werkzaamheden, erg leuk vind.” Met ondersteuning van zijn collega’s voert Michel dagelijks onderhoud uit aan +/- 260 winkels bij één van onze retail opdrachtgevers.

Bij Lomans… “ben ik servicemonteur en onder andere verantwoordelijk om alle storingen die in de winkels in België plaatsvinden zo adequaat mogelijk op te lossen. Deze storingen plan ik vaak op de maandag in, zodat ik precies weet naar welke hoek in België ik mag rijden. Naast de storingen voer ik preventief onderhoud uit aan al deze winkels, hierbij vervangen wij al de (nood)verlichting in de winkel. Dit werk doe ik vrijwel zelfstandig, maar ik kan altijd rekenen op de steun van mijn collega’s.”

Het leukste aan mijn werk is “het klantcontact dat ik heb en de uitdaging die zich in de Retail branche bevindt. Vaak pak ik het elektrische gedeelte in een winkel op, maar het kan zo maar voorkomen dat de marketingafdeling van de opdrachtgever iets voor ogen heeft in de winkels waardoor bijvoorbeeld de verlichting verplaatst/verhangen moet worden. Hier word ik dan ook vaak voor ingeschakeld. In de loop der jaren ben ik heel allround geworden in dit vak en kan ik ook zomaar bezig gaan met de vloer, reclame-uitingen of het verhangen van een meubel.”

“Ik vind het ook erg gaaf om te zien hoe wij, met zowel externe als interne collega’s, een gehele winkel klaar maken voor de geplande opening. Ik ga dus elke dag met plezier naar mijn werk!”

Ik ben trots op “hoe wij in de huidige periode toch nog grote projecten volgens planning opleveren. Zo moesten wij een winkel verbouwen in Antwerpen, maar konden wij i.v.m. Covid19 hier niet heen. Er is toen een derde partij ingeschakeld om deze verbouwing samen met ons uit te voeren. Wij hebben de plannen voor de winkel doorgesproken met de projectleider van deze partij. Zij hadden nog nooit in één van de winkels van onze opdrachtgever gewerkt en gingen er volledig blanco in. Dan is heldere communicatie van groot belang om te zorgen dat het project volgens planning verloopt.”

“Wij hebben veel contact gehad per videobellen en fotomateriaal. Zo heeft de andere partij bij veel situaties mij ingeschakeld om uitleg te kunnen geven in dit proces. Zo heb je dus een winkel vanuit niets wel opgebouwd zonder je eigen handen te gebruiken. Dit was op sommige punten erg lastig, maar ook heel bijzonder om het op deze manier uit te mogen voeren!”

De sfeer in het team? ‘’Sfeer vind ik erg belangrijk. Ik werk nauw samen met mijn directe collega’s, op kantoor en op de bouw, waarbij de sfeer in het team echt super is. Ik vind het belangrijk dat er goed werk wordt geleverd, maar er moet ook plek zijn voor een geintje of een gezellig verhaal.”

“Daarnaast werk ik natuurlijk ook vaak samen met externe collega’s. Het is dan erg fijn om te zien hoe iedereen voor elkaar klaar staat. Zo weten wij allemaal dat de winkel op een afgesproken datum klaar moet zijn voor de opening. Heeft iemand hulp nodig, dan staat het hele team, van schilder tot interieurbouwer voor elkaar klaar. Dat is echt mooi om te zien aan het werk in de retail.”

Ik wil nog bereiken “Dat ik mijn kennis nog verder kan ontwikkelen en het werk kan blijven doen dat ik nu doe. Ik heb het erg naar mijn zin bij Lomans en merk dat ik echt op de goede plek zit. Ik houd dit zeker vol tot mijn pensioen!”

Hoe kan jij ontspannen tijdens je werk? “Zoals ik al eerder zei, ga ik altijd fluitend naar mijn werk. Dus dat is eigenlijk al een kleine ontspanning voor mij. Daarnaast heb ik ook veel sociale contacten in België waarbij ik mijn ontspanning vind.”

Verder ben ik naast mijn werk als servicemonteur ook betrokken bij veel nevenactiviteiten binnen Lomans. Zo organiseer ik onder andere het sinterklaasfeest, heb ik zitting in de hoofdcommissie van onze eigen Lomans bar en zit ik bij de personeelsvereniging. Ik vind dit superleuk om op te pakken en te regelen om zo mijn collega’s een stuk plezier te kunnen brengen. Want, wanneer ik dit doe voel ik mij ook gelukkig!”

De kampioensmentaliteit betekent voor mij…  ”Dat de klant altijd tevreden is met het werk dat wij afleveren, wanneer dat zo is, dan ga ik pas echt fluitend naar mijn werk. Want voor de klant doen wij het!”