Sluiten
Gert Kamphorst

Gert Kamphorst

Manager Klantenteam Beheer & Onderhoud

"De sfeer binnen het team is gewoon heel goed. Het is wel belangrijk om elkaar te blijven opzoeken in deze tijd met al dat thuiswerken. Het “goed voor elkaar zijn”, daar moet je gewoon constant aan blijven werken.’’

Gert Kamphorst is Manager Klantenteam en eindverantwoordelijk voor de gehele afdeling service beheer en onderhoud. Gert is 50 jaar, woonachtig in Amersfoort en sinds begin 2020 werkzaam bij Lomans. ‘’Achteraf bleek dit een bijzonder jaar om de overstap te maken maar zo kwam ik er ook gelijk achter hoe Lomans écht als familiebedrijf is.’’

Bij Lomans “ben ik manager Klantenteam, een team dat bestaat uit 24 collega’s in de buitendienst en 14 collega’s in de binnendienst. Dagelijks geef ik leiding en sturing aan het kernteam binnen de afdeling waarbij ik mij vooral richt op het geven van ondersteuning en het aanbieden van tools zodat zij de eigen mensen zo optimaal mogelijk kunnen aansturen.

Overdag spar ik veel met de managers van andere teams over onderwerpen als bedrijfsvoering, nieuwe systemen en instroom van nieuwe collega’s. Allemaal als doel om elke dag een stukje beter te worden en werknemers met plezier hun werk te laten doen. Hier krijg ik wel een kick van.’’

Het leukste aan mijn werk ‘’is wel echt de diversiteit. Geen dag is hetzelfde. De ene keer ben ik bezig met overkoepelende zaken zoals het verbeteren van de interne processen om elkaar beter te vinden in de (interne) samenwerking. De andere dag ben ik weer bezig met het eigen team of spreek ik tegen het einde van de werkdag de collega’s van de buitendienst om te horen hoe het ‘buiten’ is. Op andere dagen staat het klantcontact weer centraal. Die diversiteit en met alle zaken bezig zijn vind ik zo leuk aan mijn baan.’’

Ik ben trots op ‘’mijn complete team. Enerzijds voor de buitendienst dat ze altijd paraat staan en ook in deze moeilijke tijd de klant te ontzorgen en dusdanig te werk gaan dat de productiviteit gehandhaafd blijft. Anderzijds ben ik ook trots op de binnendienst die ook met deze enorme druk, naast het thuiswerken in deze coronatijd, de boel draaiende houden en elkaar blijven vinden als team. Ik ben ook trots op mijzelf dat ik door mijn manier van leiderschap de mensen in hun kracht kan zetten om het beste uit zichzelf en elkaar te halen. We zijn een groeiende organisatie en het afgelopen jaar zijn een aantal organisatorische veranderingen doorgevoerd. We hadden begin 2020 nog geen kernteam, die heb ik samengesteld om zodoende de mensen een nog betere begeleiding te geven.’’

Wat wil je nog bereiken? ‘’Het creëren van nog meer rust in de organisatie door het genereren van stabiliteit. Bij ons gaan zaken soms nog ad hoc, storingen zijn natuurlijk nooit te voorspellen maar daar zitten wel protocollen aan vast. Door die goed en beter neer te zetten kan je rust creëren. Een ander punt is om collega’s meer in hun kracht te zetten door ze te laten groeien in functie en persoonlijkheid. Veel mensen doen hun ding maar als je met ze in gesprek gaat en doorvraagt kunnen ze vaak meer dan ze denken. Er liggen in deze markt nog mooie kansen, die wil ik pakken. Denk hierbij aan specialisatie richting smart buildings, verduurzaming en luchtkwaliteit. Daar hebben we ook mensen voor nodig en Covid-19 biedt hiervoor weer een mogelijkheid. We hebben net mensen aangenomen uit andere branches zoals de evenementenbranche die nu minder werk hebben. Daarnaast hebben wij afgelopen januari (2021) onze eerste vrouwelijke servicemonteur aangenomen. Zij komt ook uit de evenementenbranche. Dat is toch hartstikke gaaf.’’

Hoe zou jij de sfeer binnen jullie team omschrijven? “De sfeer is gewoon heel goed. Toen ik kwam was het al een hecht team. En voor mijn gevoel is dat nog hechter geworden door, hoe gek het ook klinkt, Covid-19. We hebben meer contact gehad ook al werken we op afstand. In deze tijd gaan we voor elkaar door het vuur en staan we klaar voor elkaar. Het is wel belangrijk om elkaar te blijven opzoeken in deze tijd met al dat thuiswerken. Het “goed voor elkaar zijn”, daar moet je gewoon constant aan blijven werken.’’

Waarin vind jij ontspanning? ‘’Ik ben een echte levensgenieter. Ik mag graag op vakantie gaan, lekker op een terrasje zitten als dat kan, uit eten gaan of een mooi speciaal biertje drinken. Ik heb ook wat hobby’s zoals hardlopen en wandelen. Daarnaast klus ik heel veel, vooral houtbewerking. Ik maak echt van alles zoals veranda’s, huisjes en schuurtjes. Ik ben ook enorm fan van motorrijden. Dat is echt al heel veel jaren een passie van mij, daar kan je me echt voor wakker maken. Binnenkort start ik met een offroad cursus om in het buitenland mooie trips mee te maken. Het liefst natuurlijk met mooi weer.’’

Wat betekent goed, voor elkaar voor jou? ‘’Ik werk nu een jaar bij Lomans en dat jaar is mij ontzettend goed bevallen. Ik heb een aantal jaren geleden ervoor gekozen om eens buiten mijn comfortzone te stappen om te kijken wat ik nog meer kan en na 3 jaar heb ik mijn plek gevonden bij Lomans. Ik ben natuurlijk gestart in een jaar waar alles helemaal op de kop ging door Covid-19. Ik heb al redelijk wat werkervaring en je hoort in de markt dat Lomans gewoon ontzettend goed zorgt voor het personeel en dat ze erg goed met hun klanten omgaan. Zeker in deze tijd is dat gewoon belangrijk. Ze hebben oog voor iedereen. Bijvoorbeeld voor de mannen in de buitendienst, die hebben gewoon de middelen om veilig volgens de Covid-19 voorschriften te werken. Maar ook door extra aandacht te geven. Even dat belletje hoe het met ze gaat en of het thuiswerken bevalt. Maar ook met Pasen een geschenkje sturen of een filmpje van de directie aan alle collega’s. Gewoon écht complete aandacht om iedereen gezond te houden. De slogan van Lomans is ‘goed, voor elkaar’ en ik ben er dit jaar achter gekomen dat dit ook echt zo is. Er is een hele mooie visie op de toekomst met een deel innovatie, duurzaamheid en Building Integration. Dat alles heeft een doel om nog meer klanttevredenheid te creëren. Dat staat hoog in het vaandel. Wanneer we goed voor elkaar zijn kunnen we dat ook goed voor anderen zijn. Ik heb hier écht mijn plek gevonden en dat vind ik erg gaaf.’’

Ik wil nog benadrukken dat Lomans ‘’een prachtig bedrijf is met een mooie historie die goed bekend staat in de markt. De mens en de klant staan bovenaan en dat is echt positief. Ik hoop gewoon nog heel lang bij dit mooie bedrijf te mogen werken. Bovenaan staat bij mij werkplezier. Als je ergens geen plezier meer in hebt gaan dingen tegenstaan. Als ik persoonlijk geen werkplezier meer zou hebben dan stop ik ermee. Dus dat is erg belangrijk voor mij maar dat heb ik bij Lomans gelukkig weer gevonden.’’