Assistent Business Controller

Standplaats: Amersfoort HBO Overige kantoorfuncties Uren per week: Vast Niveau: HBO

Hoe ziet jouw werkdag eruit?

Je start je dag met een kop koffie en maakt een praatje met je collega’s. Daarna aan de slag! Het dashboard voor de projectleiders moet op enkele punten worden aangepast. Hier kwam je achter tijdens een korte uitleg aan hen. Ook hoorde je dat er wat achterstand lijkt te ontstaan bij de verwerking van de inkoopfacturen waardoor projectcijfers niet up-to-date zijn. Dat ga je vanmiddag laten zien aan de administratie en overleggen wat daaraan gedaan kan worden. Morgen zit je met IT en Inkoop om je idee over bundelen van inkooporders uit te werken en daarna heb je nog even tijd om te tweaken aan het dashboard van P&O. En dan is het alweer vrijdag, de tijd vliegt met al die projecten! Even in ons bruine café napraten met een aantal collega’s!

Je werkzaamheden

Binnen de rol van Assistent Business Controller zorg je voor de totstandkoming en analyses van de perioderapportages rondom projecten en andere operationele processen. Je analyses zullen leiden tot inzichten rondom het borgen en voorkomen van mogelijke bedrijfsrisico’s en vormen de ingang voor verbetertrajecten, waarvan jij er zelf ook een aantal op je zult nemen.

  • Verantwoordelijk voor tijdige en adequate rapportages op gebied van financiën en projecten.
  • Analyseert en verbetert de operationele gang van zaken, cashflow, trends, opbrengsten, kosten en risico’s.
  • Draagt bij aan (afdeling)budgetten en prognoses en de bewaking daarvan.
  • Neemt deel aan diverse projecten waarin naast financiële expertise ook een breed zakelijk inzicht wordt verwacht.

Onze verwachtingen

Wij werken met de LOMANS kampioensmentaliteit en verwachten die naast dienend leiderschap ook van jou! Samen bouwen we aan een Professioneel Lerende Organisatie. Daarnaast voldoe je aan het volgende:

  • Een afgeronde HBO opleiding bijvoorbeeld HEAO BE of AC.
  • Uitstekende beheersing van Excel en ervaring met Navision/4PS en met PowerBI is een pre.
  • Een enthousiaste en inspirerende persoonlijkheid.
  • In staat voor financiën een breed draagvlak te creëren, dicht op de business te staan en een belangrijk aanspreekpunt te zijn voor de projectleiders.

Binnen het team van de financiële administratie staat collegialiteit centraal. Zij ondersteunen de klantenteams op prettige en professionele wijze.

Wat mag je van ons verwachten

Naast een goed passend salaris en goed werkgeverschap bieden wij meer. Samen zijn wij Lomans en daarom vinden wij het belangrijk dat we nu en in de toekomst met plezier naar ons werk gaan.

  • Een breed opleidingsaanbod waardoor jij de kans krijgt je te ontplooien;
  • Naast het leren door opleidingen is er veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling;
  • Diverse doorgroeimogelijkheden;
  • Vrijheid in je werk;
  • Het Fit & Vitaal plan helpt je om nu en in de toekomst gezond te werken;
  • Goede pensioenopbouw, voldoende vakantie + ADV dagen;
  • Een gezellig borrel in ons bedrijfscafé.

Dát maakt Lomans als werkgever uniek!

Het sollicitatieproces
  • Solliciteren

  • Telefonische kennismaking

  • Koffiegesprek

  • Voorwaarden-gesprek

  • Contractvoorstel

  • Eerste werkdag

Vragen over deze vacature?

Wij beantwoorden ze graag!
Neem contact met ons op via telefoon of e-mail:

Solliciteer nu op deze functie

Past werken én leren binnen Lomans bij jou?

Wij nodigen jou en je ouders / verzorgers graag uit voor een persoonlijke kennismaking!

Bekijk de Academy
Lomans